Østfold flyttebyrå

  • Klandrer taxiselskap etter at ipad ikke kom tilrette Sigurd Nordås er lite imponert over kundebehandlingen til taxiselskapet Radio Taxi Elche.

Klandrer taxiselskap etter at ipad ikke kom tilrette

Tidligere yrkessjåfør Sigurd Nordås glemte iPaden sin i taxien han tok fra Alicante-Elche-flyplassen forrige uke. Det var det siste han så til den.

SANTA POLA

Etter flere henvendelser til taxiselskapet Radio Taxi Elche - uten resultat - har han anmeldt forholdet til politiet.

Nordås kom med sent fly fra Norge til El Altet natt til forrige tirsdag. Som vanlig tok han taxi fra flyplassen til ferieboligen i Santa Pola, en kjøretur som tar ti minutter.

– Selvsagt er det min egen feil at jeg glemte posen som iPaden lå i da jeg betalte og gikk ut av drosjen. Men jeg mener det burde være i taxiselskapets interesse i hvert fall forsøke å finne ut hvem som kjørte den aktuelle turen. Jeg hadde god tid og snakket med sjåføren underveis, vi hadde en god tone og jeg mener jeg også tipset han godt da det var sent på natten, sier Sigurd Nordås.

Henvendelsene til taxiselskapet har vist seg å være nytteløst.

Trenger du leiebil i Spania eller Skandinavia i sommer? Gjør et søk her - gratis servicetelefon på norsk, om det skulle være noe

– For det første har de ikke funnet ut hvem som kjørte meg. Det burde vel være mulig all den tid jeg har opp gitt tidspunkt og hvor turen gikk fra og til. Svaret jeg har fått flere ganger er at det må være en annen kunde som har funnet posen og ikke sjåføren. Det ser jeg bort i fra. Jeg mener man må kunne stole på at sjåførene leverer inn gjenglemte eiendeler. At iPaden koster meg noen tusen kroner å erstatte får jeg leve med, men det er verre med alt jeg hadde på den. Det er nå borte, sier Nordås.

Etter flere henvendelser til både hittegodskontoret på flyplassen og til taxiselskapet - uten resultat - har Nordås anmeldt forholdet til politiet.

– Det ergrer meg såpass at jeg har tatt meg tiden det tar å anmelde dette. Jeg tror ikke jeg kommer noen vei, men jeg vil i alle fall markere at dette er dårlig kundebehandling. Løsningen for meg og flere skandinaver jeg har snakket med i Santa Pola, er å bestille drosje fra Santa Pola når man har landet på flyplassen og ikke bruke drosjene som står oppstilt fra Elche, avslutter Sigurd Nordås.

Ved taxisentralen til Radio Taxi Elche får Vikingposten opplyst at de har søkt etter den gjeldende sjåføren.

– Sjåføren har ikke meldt seg. Vi tror derfor taxien ikke er organisert hos oss. Det er drosjer som kjører privat uten tilknytning til vår organisasjon. Våre sjåfører har gode rutiner på å alltid å se over bilen etter kundene har gått ut. Ligger noe igjen blir det straks levert her ved vårt hittegodskontor. Vår oppfordring er å notere seg nummeret på taxien. Det hadde forenklet saken.

Denne saken handler om

Kommentarer



På forsiden akkurat nå

Reise

Bolig

Helse og forbruker

  • Tips, ris eller ros?

    Telefonnummer (+34) 966 708 140
    Epost: red@vikingposten.no
    Kontorer: Torrevieja og Alfaz del Pi

  • Redaksjon

    Redaktør Terje Aspdahl, (+34) 630 971 455

  • Annonser

    Ta kontakt med markedsansvarlig Jeanette Pettersson for annonsetilbud på nett eller i avis:
    (+34) 667 640 552
    Epost: jeanette@vikingposten.no